Hírek : !:_Előzetes_:! : Prototype |
!:_Előzetes_:! : Prototype
KL 2008.01.30. 22:17
Egy igazán siker várományos játék a Prototype, amely újszerű ötletekkel tűzdelt és a Radical Entertainment értő kezei alatt formálódik, a hírek szerint pedig, 2008 Őszén dobja piacra az újonan debütáló óriás, az Activision-Blizzard páros, kiadó.
PROTOTYPE
Fejlesztő: Radical Entertainment
Kiadó: Activision-Blizzard
Megjelenés: 2008.ősz
Sokak szerint mérföldkő lehet ez a játék a játékvilágban és beírhatja magát a nagy játéktörténelem -könyvbe, és ezt nem én találom ki. A játék teles-teli van, újszerű ötletekkel, amiket nemsokára bemutatok. Mielőtt azonban kitérnék ezekre, azelőtt érdemes megemlíteni a fejlesztőcsapat eddigi két, ismert játékát: Az egyik az ismert szinte filmadaptációként ismert Scarface: The World Is Yours, a másik nem más mint a The Simpsons: Hit& Run. És, hogy mi a közös ebben a két játékban? Hát az, hogy mindkét játék egyfajta "Freeform" játék, vagyis egy adott városban mehetünk, ahol ugye emberek vannak, minden reagál mindenre és mozog és él. Hogy mindenki megértse, egy friss példa : Assasin's Creed, amiben ugyancsak rengeteg okos NPC szaladgál az utcákon, az őrőkről nem is beszélve. De itt most ez nem is fontos, inkább lássuk az új ötleteket.
A történet szerint, mi egy Alex Mercer nevezetű ember(?) vagyunk, aki egy furcsa nagyon furcsa kísérlet, alanya lett, majdd egy mégfurcsább vírus fertőzőttje. Tömören ennyi a történet, melyet nekünk kell majdd felgöngyölítenünk teljesen, hiszen elöszőr semmire sem emlékszünk és mindeközben az egész katonaság minket üldöz. A történetnek annyi a mai hivatkozása miszerint például, válszokat kapunk aktuál-politikai kérdésekre, melyek igencsak kínos kérdéseket is peddzegetnek. Hmm.... érdekes. No, szóval ott hagytam abba, hogy egy vírus fertőzőtt vagyunk, mely eredményeként űtős képességekre tettünk szert,de ezt ugye mi elöszőr nem tudjuk. Például képesek vagyunk alakot váltan, el tudjuk szívni az ellenségeink képességeit és Emlékeit, magas házak tetejéről tudunk úgy ugrálni, hogy mikor a földre érünk semmi bajunk sem lesz, hatalmasakat tudunk ugrani egyik háztetőről a másikra. Röviden ezek a képességeink, de elvileg ezzel még nincs vége. De vajon sikerül-e egy olyan jó irányítást összehozni mellyel egyszerűen boldogulunk és nem azzal kell foglalkoznunk, hogy betanuljuk az egész klaviatúrát, mert éppen arra a gombra van szükség.(komoly zene) Nos, a fejlesztők szerint igen de azért van némi kétség effelől, de sebaj bízunk a Radical-ba.(én legalábbis) De nem csak ezekkel próbál a játék újat mutatni, hanem a fejlesztők szerint a játékban a város rombolható lesz teljes egészében. A történet amugy teljes egészében alakítható, tehát nem lesz valószínüleg két ugyanolyan végigjátszásunk. Ez jó hír de vajon mekkora különbség lesz, az egyik és a másik végkifejlett között? Nos, ezt nem tudjuk de a fejlesztők azt is megsugták, hogy elvileg szinte minden percben alakul a történet a mi döntéseink, cselekedeteink tükrében. Hmmm.......jól hangzik. Amugy -ez csak az én véleményem- a játékban szerintem nincs jó és rossz,(jajj ezt mindig a The Witcher-nél mondogattam) csak döntések, és cselekedetek vannak. Meg is mondom miért gondolom így: A játékban egyrészt ugye adva van egy főszereplő(Alex) akit az egész katonaság üldöz, a legmodernebb fegyverekkel és mindennel, másrészt pedig van a többi fertőzőtt akik, ugyanúgy harcolnak a katonasággal mint mi, de néha megtámadnak minket. A katonaságra érdemes még kitérni, hiszen tényleg mindent bevetnek ellenünk mint például a tankok, sima lőfegyverek mindennapi "barátaink" lesznek.
Ez a játék egyik legdurvább fícsöre, amikor a kezünkből baltát, vagy egyéb vágó eszközt formálunk és ezzel csapunk a minket üldöző katonák közé.
Ahogy azt már említettem a játékban -szerintem- nincsen jó és rossz, hanem döntések és következmények vannak. Amikor például a katonaság megtámad minket(mert ez ugye nem lesz ritka) akkor,ha egy tank jön felénk akkor a benne ülő katonát miután kiiktattuk utána "elszívhatjuk" az emlékeit, és a képességeit. Ez miért jó nekünk azon felül, hogy jól esik? Hát mert mivel elöszőr ugye nem tudunk tankot, helikoptert vezetni(ki születik úgy?), ezzel az elszívás segítségével máris tudjuk majd irányítani ezeket. Vagy például miután megöltünk egy fontos személyt, mondjuk egy hadnagyot, és mivel csak ő tudta mondjuk egy biztonsági központ, vagy egy széf kódját érdemes bevetni ezt a skillt, hiszen így könnyűszerrel bejuthatunk bárhová. Ezért az újszerű megoldásért megint egy hatalmas pirospont a fejlesztőknek. Amit még fontos megemlíteni az az, hogy a katonaság közül talán az egyik karaker képes "felvenni velünk a harcot" ami nem más mint : a The Specialist. Noha, nem kell komolyan venni az előbbit, hiszen ellenünk mindenki kevés, de talán ez az egyetlen olyan karakter, amely igazán megnehezítheti a dolgunkat. Ez a karakter arra van kiképezve, hogy mindent bevetve majd a bizonyítékokat eltüntetve, próbáljon meg elkapni minket. Szóval ez a karakter igazán aljas, dehát ilyen is kell nemde? Nos, mindent egybevéve én úgy gondolom erre a játékra érdemes lesz várni, és érdemes lesz kipróbálni. De addig is, ha valamit megtudunk friss hírekkel szolgálunk Nektek.
|